miercuri, 19 octombrie 2011

Lou Reed & Metallica lanseaza LULU

Una dintre cele mai controversate colaborari ale acestui an este cea dintre Lou Reed si super trupa de heavy metal, Metallica, pentru  inregistrarea unui nou album, intitulat Lulu. Acesta se va lansa la Vertigo Records pe 31 octombrie 2011. Albumul a fost co-produs de Reed, Metallica, Hal Willner (care a mai produs materiale pentru Reed, Marianne Faithfull si Laurie Anderson, printre altii) si Greg Fidelman. Fidelman s-a ocupat si de mixajul albumului.
Ideea de colaborare dintre acesti doi giganti ai muzicii moderne s-a nascut la aniversarea a 25 de ani a Rock and Roll Hall Of Fame, celebrata printr-o serie de concerte sustinute la New York in octombrie, 2009. Solistul si chitaristul trupei Metallica, James Hetfield, tobosarul Lars Ulrich, chitaristul Kirk Hammett si basistul Rob Trujillo au cantat cu Reed piesele clasice semnate Velvet Underground, “Sweet Jane” si “White Light/White Heat”. “De atunci am stiut ca suntem facuti unul pentru celalalt”, a declarat Reed



Dupa acest moment de maxim succes, Reed a sugerat ca ar putea sa inregistreze un material impreuna. Initial au planuit sa realizeze un album cu piese mai vechi ale lui Reed, despre care Ulrich spune ca sunt “unele dintre bijuteriile pierdute ale lui Lou – piese despre care el a simtit ca trebuie sa le mai acorde o sansa, si ca am putea incerca sa facem ceea ce simtim cu ele. Ideea asta a ramas undeva in aer pret de mai multe luni. Apoi, cu o saptamana sau doua inainte de a incepe sa le inregistram, Lou ne-a dat un telefon si ne-a spus ca are o alta idee”.
Acea alta idée era sa inregistreze o serie de cantece pe care Reed le-a scris pentru regizorul de teatru avant-garde, Robert Wilson, si trupa de teatru german Berliner Ensemble, pentru productia Lulu Plays, care avusese premiera in aprilie la Theatre am Schiffbauerdamm in Berlin, fondat de Bertolt Brecht. Piesele sunt inspirate de piesele de la inceputul secolului XX ale expresionistului german, Frank Wedekind, Earth Spirit si Pandora’s Box. Acestea erau rescrieri ale operei lui Edgar Allan Poe, The Raven, care a intrat in constiinta publica drept un roman grafic la Fantagraphics Press.




Am fost foarte interesati sa colaboram cu Lou”, spune Hetfield. “Aveam o groaza de intrebari: Cum avea sa fie? Ce se va intampla? Asa ca a fost grozav atunci cand ne-a trimis versurile pentru piesele ce aveau sa fie incluse pe Lulu. Era ceva ce ne-a placut din prima, ne regaseam. Puteam sa las la o parte atributiunile mele de cantaret si textier si sa ma concentrez pe aspectele muzicale. Versurile erau spectaculoase, reusind sa creeze o atmosfera asa cum ne-am imaginat-o noi. Eu si Lars ne-am asezat cu chitarele acustice in brate si ne-am lasat purtati de val. A fost un dar extraordinar acela de a putea sa punem stampila ‘TALLICA pe el. Si asta am si facut”.
A trebuit sa aducem la viata Lulu, intr-un mod cat mai sofisticat”, a declarat Reed. “Si cea mai buna influenta rock pe care o poti aduce in peisaj este Metallica. Ei sunt de acolo, de pe acea planeta. Am cantat impreuna si am stiut: visele pot deveni realitate. Asta este cel mai tare lucru pe care l-am facut vreodata. Si l-am facut cu cea mai tare trupa. Toti cei implicati au fost onesti. Rezultatul a fost unul pur. Am mers pana unde s-a putut, am atins limitele realitatii”.
Cu siguranta nu este un album Metallica, sau un album Lou Reed”, a adaugat Hammett. “E altceva. E un nou animal, un hibrid”.

Despre Lou Reed: Regele avant-rock-ului din New York, Lou Reed a facut muzica inovatoare, alaturi de trupa Velvet Undergound, inainte ca piesa Walk On The Wild Side sa ii ofere cel mai putin probabil hit pop, in 1972. A reactionat la acest fenomen cu incapatanare admirabila; a lansat o serie de albume solo, de la monumentalul Berlin, pana la subtilul si seducatorul Coney Island Baby, de la Metal Machine Music (cel despre care Cash Box a scris ca pur si simplu nu poate fi notat, o recenzie a sa este imposibil de facut), pana la Street Hassle. A fost inclus in Rock and Roll Hall of Fame in 1986. In ultimii ani, perseverenta sa artistica a putut fi observata in lucrari ca New York, Magic And Loss si The Raven.


Despre Metallica: Infiintata in 1981, in Los Angeles, de tobosarul Lars Ulrich si chitaristul si vocalul James Hetfield, Metallica a devenit una dintre cele mai mari si de succes trupe rock din istorie, cu vanzari ce au depasit 100 de milioane de albume in intreaga lume; au cantat in fata a milioane de fani de-a lungul carierei, pe toate continentele. Au castigat multiple discuri de platina, printre care cel pentru albumul din 1991, Metallica (denumit simplu, The Black Album), care este cel mai bine vandut album din istoria monitorizarii Soundscan, cu aproape 15.7 milioane de exemplare vandute doar in Statele Unite Ale Americii. Cel mai recent material al trupei, Death Magnetic a castigat discul de platina la doar sase saptamani de la debutul in Billboard Top 200 Album chart in octombrie 2008. Metallica a castigat si o multime de premii, printre care noua Grammy-uri, doua American Music Awards si multiple MTV Video Music Awards si au fost inclusi in Rock and Roll Hall of Fame in 2009.

Sursa : Universal Music

Niciun comentariu: